mandag den 9. juli 2012

Alt godt har sin ende :(

Jamen jeg synes jo lige, jeg blev nødt til at skrive et par ord på bloggen, før jeg ser jeg alle sammen tillbage i Danmark. Jeg gider ikke at gå fuldstændig crazy med tusinde af ord og tyve billeder, bare lige kort om hvad der sker. Jeg har lige været på country week, hvilket var helt ubeskriveligt godt !! En uge med fodbold og girls footy og de sødeste mest vidunderlige mennesker. Det var virkeligt bare den bedste afslutning på det bedste år nogensinde. Før country week holdte jeg en lille afskedsfest for alle min værtsfamilier og senere på aftenen for alle mine venner, hvilket var en god måde at se dem udenfor skolen før country week. Så gik der ellers en dag med at pakke mit værelse sammen, I har ingen anelse om hvor meget jeg har smidt ud !! Men det kom da til at være i kufferten til sidst. Nu sidder jeg i Pinjarra, hvor jeg tilbringer mine sidste dage hos mine distrikts counselors Debbie og Geoff og deres datter Bec og udvekslingsstudent Max, som flyver hjem dagen efter mig. Nu er den 14 kilo tunge pakke med alt mit møg og gaver på vej til danmark, og jeg arbejder på højtryk for at få alt til at passe i de 20 kilo jeg må have i min kuffert. Det er svært !!

Det er en kæmpe underdrivelse at sige, at jeg har haft det mest fantastiske år!! Jeg kan virkeligt ikke beskrive hvor helt vidunderligt det har været at være på udveksling til Katanning, Western Australia. Og de følelser jeg har lige nu, er meget mere intense end hvad jeg havde troet. Det var så forfærdeligt smertefuldt at sige farvel til alle mine skønne venner efter country week, og jeg ved stadig ikke, om jeg kan stige på flyveren om 43 timer uden det store drama (højst sandsynligt ikke). Jeg er så taknemmlig over at have fået dette fantastiske eventyr, et minde for livet ingen nogensinde vil kunne tage fra mig. Det er vildt sørgeligt, at det er slut, jeg kan slet ikke finde ord for, hvor stærkt et bånd jeg har knyttet til dette land, og de mennesker jeg har mødt. Men det jeg kan sige er, at jeg helt 100 % skal tilbage!! Og helst snarest muligt. Jeg glæder mig allerede vildt til, at jeg kommer tilbage til min andet hjem :)

Det bliver nu også godt at se jer elskede mennesker derhjemme, og nu skal I heller ikke vente særligt længe mere. Vi ses !! :)


søndag den 17. juni 2012

We're the Eagles, We're Flying High!

Så kom jeg endeligt til en AFL game!! AFL er den australske fodbold liga, så det er det bedste af det bedste, hvilket er noget jeg har villet se live lige siden jeg kom her til Australien. Min første værtsfamilie Lesley og Morris fik mig hurtigt overtalt til at blive en West Coast Eagles fan (en af de to vest australske aussie rules football hold), så det skulle jo ikke være andet end en Eagles kamp jeg skulle ind og se. Heldigvis kunne rotarianer Ian skaffe billetter til kampen sidste torsdag d. 14.
West Coast Eagles vs. Carlton Blues. 
Jeg tog fri fra skole torsdag og så kørte Ian og jeg ind til Perth for at mødes med hans datter Alannah, som jeg tilbragte to uger i sommerferien med. Det var super at se hende igen og det blev til lidt frokost, shopping og snak. Senere kørte vi ind til Subiaco Oval og smuttede ind i Eagles shoppen inden kampen begyndte. Der købte jeg en gudeskøn hue og jumper!!
Det var en fantastisk kamp!! Meget tæt og nogle rigtig gode marks, tackles og mål (jeg skal nok lære jer derhjemme hvordan spillet fungere). Eagles vandt med 10 point, hvilket jo var super!! Jeg havde jo virkeligt håbet at de ville vinde!
I halvlegen mødtes jeg med min sødeste amerikaner Ashley, hvor vi snakkede og sagde "see ya" for sidste gang. Det er så forbandet træls at det fra nu af bare er afsked efter afsked. Men heldigvis er jeg helt 100 på at det er mere vi ses end farvel :)
Så jeg havde en vildt fed og lang dag (var først hjemme i woody ved midnat), og jeg er nu helt vild med australsk fodbold!!
... der varmes op


Carlton

West Coast