søndag den 17. juni 2012

We're the Eagles, We're Flying High!

Så kom jeg endeligt til en AFL game!! AFL er den australske fodbold liga, så det er det bedste af det bedste, hvilket er noget jeg har villet se live lige siden jeg kom her til Australien. Min første værtsfamilie Lesley og Morris fik mig hurtigt overtalt til at blive en West Coast Eagles fan (en af de to vest australske aussie rules football hold), så det skulle jo ikke være andet end en Eagles kamp jeg skulle ind og se. Heldigvis kunne rotarianer Ian skaffe billetter til kampen sidste torsdag d. 14.
West Coast Eagles vs. Carlton Blues. 
Jeg tog fri fra skole torsdag og så kørte Ian og jeg ind til Perth for at mødes med hans datter Alannah, som jeg tilbragte to uger i sommerferien med. Det var super at se hende igen og det blev til lidt frokost, shopping og snak. Senere kørte vi ind til Subiaco Oval og smuttede ind i Eagles shoppen inden kampen begyndte. Der købte jeg en gudeskøn hue og jumper!!
Det var en fantastisk kamp!! Meget tæt og nogle rigtig gode marks, tackles og mål (jeg skal nok lære jer derhjemme hvordan spillet fungere). Eagles vandt med 10 point, hvilket jo var super!! Jeg havde jo virkeligt håbet at de ville vinde!
I halvlegen mødtes jeg med min sødeste amerikaner Ashley, hvor vi snakkede og sagde "see ya" for sidste gang. Det er så forbandet træls at det fra nu af bare er afsked efter afsked. Men heldigvis er jeg helt 100 på at det er mere vi ses end farvel :)
Så jeg havde en vildt fed og lang dag (var først hjemme i woody ved midnat), og jeg er nu helt vild med australsk fodbold!!
... der varmes op


Carlton

West Coast




torsdag den 7. juni 2012

GTM & Albany

Lidt om hvad der har foregået i Emilie's liv siden safari :-)

d. 19 maj var jeg til musik festival i Bunbury Groovin the Moo med nogle venner fra Bunbury og nogle af mine Katanning venner. Vejret var fantastisk, musikken var førsteklasse og selskabet var superbe!! Mine favoritter var San Cisco, 360, Hilltop Hoods og Matt Corby - alle australske bands.


Erin og jeg 

Steph og jeg
360


Free dress day er selvfølgeligt stort, når man normal må nøjes med den aldeles kønne skole uniform :-)
Mia og jeg
Sidste weekend (2-4. juni) var en long weekend, da der var en eller anden helligdag om mandagen. Så efter min super "vellykkede" engelsk eksamen og frokost med Mia om fredagen, tog jeg til Albany med Ian Woods for at tilbringe weekenden med familien Woods. Fredag aften stod på lidt catching up med Mitchell og film.
Lørdag skulle Mitchell spille footy, så vi skulle selvfølgelig alle ned og se på. Uheldigvis landede en af spillerne fra det modsatte hold på Mitch's ankel inden half time, så han ikke kunne spille kampen færdig. Så sad vi bare i bilen og så de andre hold spille resten af dagen. Om aftenen tog Mitch og jeg i biografen og så the Avengers, hvilket var en meget underholdende oplevelse :)
Søndag stod på Albany Classic Motor Event (gade ræs), som jo involverede biler, så vi skulle naturligvis ned og se. Der var forskellige races gennem hele dagen med forskellige slags klassiske biler. Jeg eeelsker jo duften at benzin og brændte dæk (eller hvad det nu hedder på dansk).
Mandag blev det til en smule shopping og Gran Turismo 5 med Mitch. Viiildt hygge med de sødeste mennesker og en weekend der meget gerne måtte have varet længere.
footy




nyder min sidste tid her i Oz fuldt ud og håber det ikke går alt for hurtigt :)