lørdag den 24. marts 2012

en by midt i ørkenen


Youth Conference 
I sidste uge tilbragte jeg fem dage langt langt væk fra alting - i Kalgoorlie. Det var nemlig obligatorisk for os udvekslinger at deltage i den unge version af en Rotary Konference, som blev afholdt sammen med Rotary Konferencen. Jeg var ikke helt glad for at være nødt til at tage til Kalgoorlie, da der i samme weekend blev afholdt year 12 ball på min skole, som er en rigtig stor ting. Øv, men sådan er det jo. Det endte faktisk med at blive en rigtig hyggeligt weekend i selskab med alle de dejlige udvekslingsstudenter fra mit distrikt, på trods af de otte timers kørsel hver vej. Det var vildt godt at se dem alle, efter ikke at have se dem i evigheder. Der var ikke vildt mange aktiviteter planlagt for os, men vi hyggede os med blandt andet at pynte keramik elefanter, plante træer, (ja, ja ikke dårligt, vel?), lave en flashmob, se Kalgoorlie Super Pit og deltage i den store Bollywood fest lørdag aften for alle rotary mennesker i distriktet. En fed aften som resulterede i ømme fødder og et besøg hos McDonalds. Selvom jeg stadig er ked af, at jeg missede mit skole bal, så var det ikke helt så slemt igen. 


Middag i Kalgoorlie med rotarianere fra Katanning
Ashley (USA) og mig

Min gruppes fantastiske elefant
Milla (Finland), Ashley (USA), mig og Martin (Sverige)
Igen Ashley og jeg
Kalgoorlie Super Pit - mig i rød skjorte

Mias fødselsdag

Torsdag var det Mias (veninde fra skolen) 17 års fødselsdag, og det skulle jo selvfølgelig fejres. Jeg hjalp med at bage cupcakes og sov hos hende onsdag. Næste morgen sang jeg dansk fødselsdagssang for hende og vi fik chokolade pandekager med banan og fødselsdags lys til morgenmad, og hun blev rigtig glad for det Thomas Sabo armbånd jeg gav hende. Det var en kort skole dag, så vi spiste frokost nede i byen med  10 andre venner og veninder fra skolen. 


Vi skrives snart igen. Hav det dejligt ! :)


tirsdag den 13. marts 2012

Woolorama & Harmony Festival

Harmony Day fredag d. 9 marts
fra venstre: Niki, Nardy, Kate, Emily, mig, Mia, Tameka (og Ben i baggrunden)
Her får I lidt om sidste weekends begivenheder :)





Billederne ovenfor er fra Woolorama, som er sådan et marked med boder, udstillinger, maskiner, får og forlystelser. Lyder dejligt ik`? Woolorama var i Wagin en by 60 minutter fra Katanning og min counsler Mike og hans kone Jenny var så søde at tage mig med lørdag, sidste dag af Woolorama. De sjove biler på billederne er utes, som de altså rigtig godt kan lide hernede, og der er også en fin traktor. Vi spiste frokost der og gik rundt i et par timer, men da det var 40 grader varmt, blev vi ikke så længe. Heden gør én rigtig træt faktisk. Men det er fedt, at jeg nu kan sige, jeg har været til Woolorama :) 

Lørdag aften stod på film aften hos Michael fra skolen sammen med værtsbror Dillon, Kate, Ben, Emily og Niki. Der blev set film (Footloose og Paranormal Activity 3) og snakket til kl. 5 om natten, og det var super super hyggeligt ! 

Søndag var jeg nødt til at tage en lille lur før frokost, da jeg kun fik 4-5 timers søvn. Derefter tog jeg ned til sports centeret hvor Harmony Festival blev afholdt. Jeg var blevet spurgt om jeg ville optræde med sjipning på scenen til deres årlige festival, hvilket jeg jo ikke kunne sige nej til. Harmony festival er en dag, hvor alle de forskellige kulturer i Katanning bliver fejret forresten. Så kl. 15.15 gik jeg på scenen i 42 graders varme, super nervøs og med tusind mennesker i publikummet. Jeg fik min søde veninde Emily til at filme mig (da mor og far insisterede), så I kan se hvordan jeg klarede mig :) 

Den anden video er Canadisk Pandekage Spisning Konkurrence. Vi hepper på vores rødhårede ven Sam, som nu er champion for TREDJE år i træk! uovervindelig er han. 



Lidt Aboriginal dans

Så en rigtig god og oplevelsesrig weekend i godt selskab :) Glæder mig til næste weekend hvor jeg drager til Kalgoorlie, men det hører I om i næste uge. Hav det super godt indtil da, og jeg vil slutte af med et lækkert billed af mig og min skønne Mia taget på skolebilled dag sidste torsdag. Hyg jer !! <3 <3


tirsdag den 6. marts 2012

en lille update hernede fra

Nu er det vidst tid til at give jer derhjemme en update på hvad jeg går rundt og laver herovre på den anden side af Jorden. Det har været rimelig stille og roligt på det sidste egentligt med skole og venner. Men jeg kan da fortælle hvad jeg lavede denne "long weekend" fredag til mandag.

Fredag blev det til 'band practise' hos Mitchell fra skolen. Ham, Reece og værtsbror Dillon har et "band", hvis man overhovedet kan kalde det det. Nurf, en pige fra skolen, fik også lov til at komme med. Først så vi på mens Mitchell og hans brors band øvede og de var virkelig virkelig gode! Altså WOW gode - jeg var yderst imponeret! Ved tolv-tiden gik halvdelen af bandet hjem og så blev det tid til at Reece, Dil og Mitchell skulle øve sammen, men det gik vidst ikke helt som planlagt, da ingen af dem havde øvet noget hjemmefra. Jeg fik endda lov til at prøve lidt el-guitar og trommer, og jeg var fantastisk selvfølgelig ;) Efter mange timer med høj musik i en lade in the middle of nowhere, drog vi ind i huset, hvor vi satte film på. Jeg faldt i søvn ved en 4-tiden og vågnede til lækker lækker morgenmad som Mitchell lavede.

Hjemme igen frokost tid lørdag pakkede jeg mine ting og så tog jeg med værtsfamilien til Perth. Vi sagde hej til værtsbror Cambell som nu bor i Perth og går på uni, og så var jeg på kineser restaurant med værtsforældrene. Vi boede hos Rachelles (værtsmor) søster som bor i udkanten af Perth. Søndag stod på "Chronicle" i biografen med Martin (udveksling fra Sverige), værtsforældre, værtsbrødre og værtsbrors kæreste. Det var en rigtig god film og frokost blev popcorn og m&m's. Efter film gik jeg bare rundt i Fremantle med Martin og værtsforældrene. Det var helt super at se Martin igen efter flere måneder, og der blev snakket uafbrudt om udvekslings ting, som kun andre udvekslinger kan relatere til. Jeg ville lidt ønske jeg havde udvekslingsstudenter der boede tættere på mig, men sådan er det jo. Vi kiggede på Fremantle markederne, og vi fik smoothie og stødte ind i en anden udveksling Ashley fra USA. Og ja, jeg fik købt et overfedt west coast eagles tørklæde. Efter at have sagt farvel til Martin, tog vi hjem til Cambell og spiste fish and chips - YUM! Og så så jeg film med Dillon om aftenen - 127 hours.. scary..

Mandag blev det så sørme! Og det var varmt i Perth. VARMT siger jeg! Altså noglegange er det varmt.. men så tager man til Perth og man omkommer i heden seriøst! Jeg har vænnet mig til Katanning varmen, men jeg tror altså ikke jeg kunne bo i Perth - alt for varmt. Nå, men der blev shoppet lidt i Perth mandag formiddag. Rachelle havde nogle ting hun manglede, og Dillon fik købt tøj, og jeg brugte selvfølgelig også en masse penge of course. Alt sammen nødvendigheder selvfølgelig ;) Og så efter frokost på subway en dejlig 4 timers køretur til Katannig. Man forstår ikke afstande, når man er fra Danmark, det har jeg da lært. 


Okay, hvad har jeg ellers lavet i februar ?.. Jamen, Dillon og jeg har tit venner forbi både efter skole og i weekenderne. Så ja, jeg har egentligt bare gået i skole (som er ekstremt AWESOME forresten) og socialiseret og hygget mig rigtig meget ! :)

Lidt billeder fra en sygt nice fastelavn med den fantastiske Mia.



Jeg gider ikke lige gå i detaljer om alt det der er foregået i februar måned, men nu fik I lige en lille update hernede fra og en masse spændende ting er på programmet for de følgende uger, så I hører snart fra mig igen, kan I tro! Jeg elsker stadig tilværelsen her i Australien, og jeg krummer tæer ved tanken om at forlade dette fantastiske land. Men det betyder også kun 4 måneder til at jeg ser de savnede mennesker i Danmark, så det er jo heller ikke helt dårligt alligevel. Nu må I alle hygge jer super meget, det vil jeg i hvert fald.