onsdag den 25. april 2012

QUEENSLAND


Heeej alle sammen!! Det er godt nok kun tretten dage siden jeg skrev sidst, men nu får I altså endnu en update, fordi der sker simpelthen så meget, at jeg nærmest ikke kan følge med eller har tid til at få nået de ting jeg skal nå. Men sådan er udveksling vel; utroligt mange oplevelser på utroligt kort tid.

D. 16 april mandag aften var jeg i Perth Domestic Airport på vej til Cairns i Queensland med min værtsmor og værtsbror. Jeg var rigtig spændt på at besøge endnu en stat i Australien, så jeg nu kan sige at jeg har besøgt Western Australia, Northern Territory, South Australia og Queensland. I Cairns tog vi op til bjergbyen Kuranda, hvor vi besøgte noget familie og tog ud og brugte penge i byens mange markeder. Tirsdag eftermiddag var vi i lufthavnen igen denne gang til Townsville. Min værtsmors søn nr. 2 Lee bor i Townville med hans kæreste Lara, og det var dem vi var kommet var at besøge. Lee er i millitæret og bor derfor i Townsville pga deres millitær base. Han skal til Afghanistan til Juli, så min værtsfamilie ville lige besøge ham, før han tager af sted, og det betød så ferie i troperne for mig.

Cairns og Townsville er begge uvirkeligt smukke byer med noget af det flotteste landskab jeg har set. Bjerge og palmer og strand og rigtig varmt vejr! Det er virkeligt utroligt så meget klimaet er anderledes i forskellige dele af Australien - det var som at rejse til en eller anden tropisk palme ø at rejse til Northern Queenland. Vi tilbragte en del tid ved poolen, der hørte til Lee og Lara's lejlighed og sightseeing rundt omkring i byen. Det som jeg var mest spændt på var nu at besøge Billabong Sanctuary udenfor Townsville. Jeg fik nemlig mulighed for at holde en koala og en wombat, hvilket jeg har villet i hundrede år. Og NEJ var er de bare de sødeste dyr på planeten! Det var virkelig specielt at holde dem, og jeg er super lykkelig over at have fået den meget australske oplevelse. Vi gik også rundt og fodrede cassowary's, emuer og kænguruer, hvilket også var rigtig sjovt! Det var en vildt fed tur, som jeg er meget taknemmlig for at min værtsfamilie tog mig med på med mange billeder og gode minder.

Kuranda
Kuranda
Pancakes !!
Cairns lufthavn
Cairns
Townsville
Townsville
Townsville
fodrer en fugl
fodrer en cassowary (verdens farligste fugl)
TONKA - wombat
blind koala og Alex og mig
Lara og jeg fodrer meget entusiastiske kænguruer
Alex og jeg på stranden
Lee, mig, Lara og Alex på græsk restaurant 
På lørdag er jeg af sted igen på safari med udvekslingsstudenterne, så jeg er lidt stresset over at skulle til at pakke igen. Jeg hygger mig helt vildt meget hernede og prøver at suge alle oplevelserne til mig, så godt jeg kan, før det hele er ovre. 

torsdag den 12. april 2012

Påske


I år blev påsken fejret i Bunbury med værtmor Julie, værtsbror Alex, Julie's veninde Janice og hendes to børn Erin (15) og Jacob (14). Der blev spist mad, pyntet æg, ædt alt for meget chokolade, set the Hunger Games i biografen og mødt nye mennesker. 
Vi kørte til Bunbury lørdag formiddag, tilbragte tre solskinsrige dage i Bunbury. Så kørte vi til Perth, da Julie og Tim (værtsforældre) skulle til en begravelse, og så hjem igen til Katanning onsdag eftermiddag.  Det var lidt af en stille påske, men det er også dejligt nok efter at havde flyttet og pakket ud i dage :) 

Erin's veninde Stephanie og jeg



Håber I alle havde en dejlig påske, I hører snart fra mig igen xx

fredag den 6. april 2012

ny adresse = sidste værtsfamilie

Jeg har nu pakket alle mine ting ud og har tid til at give jer derhjemme en lille update, på hvad det er der sker hernede. Jeg flyttede til min sidste værtsfamilie i går aftes, og det var en meget hård dag følelsesmæssigt. Jeg gik i krig med at pakke hele mit værelse ned i kuffert og tasker onsdag eftermiddag. Det blev til en rigtig hyggelig proces af skiftevis pakning og tårer. Det var meget sværere end jeg troede at pakke alle mine ting ned, men jeg fik det gjort. Torsdag var så min sidste dag hos Newmans, og det var også sidste skoledag inden påskeferien. Det blev dog en rigtig god dag til trods for, at jeg var lidt trist, og jeg var sammen med min værtsbror og en ven efter skole, hvilket var super hyggeligt. Så pakkede jeg de sidste ting sammen, og tog afsked med familien og sagt tak. Jeg har virkelig haft det så godt og hyggeligt hos den familie, så det var mega hårdt. Jeg er dog sikker på, at jeg får set dem en masse, før jeg flyver hjemad alligvel.
alle mine ting efter flytning nr. 1
alle mine ting efter flytning nr. 2 

Jeg har da klaret mig meget godt synes I ikke ? 

Nu bor jeg så hos Julie, Tim og søn Alex Brown i Woodanilling 25 km fra Katanning. De bor i et rigtig fint hus, og jeg har et rigtig fint værelse, så jeg kan overhovedet ikke klage. Jeg glæder mig til at tilbringe de sidste måneder i Australien her ude på landet. Jeg skal helt sikkert vænne mig til at bo ude på landet igen, men det gjorde jeg jo også fem måneder siden, så det burde kunne klares. Jeg skal igen med skolebus til skole, men lige nu har jeg ferie til d. 26 April, og der skal ske en hel masse spændende, så hold øje med bloggen!


lidt billeder af min hule..




mit nye hjem

Nu er der ikke længe til at jeg igen skal sætte fødderne på dansk jord, hvilket jeg glæder mig rigtig meget til. Det bliver fantastisk at se jer alle igen, og jeg har en masse fede ting af se frem til fx. Gymnasium og Florida. Men hvor er det utroligt så meget man kan knytte sig til mennesker og et andet land på så kort tid. Jeg frygter dagen, jeg skal forlade mit liv hernede, men jeg vil nyde hvert eneste sekund indtil da - det har jeg lovet migselv!

Tak fordi I læser med, jeg savner jer kære familie og venner <3 <3 <3


søndag den 1. april 2012

I'm on a boat

I onsdags var jeg på en herre fed yacht med de søde udvekslinger til Rottnest Island



Jeg var nødt til at tage fri fra skole tirsdag, onsdag og torsdag, da jeg skulle op til Perth for at tage med på båd turen, men det var jo fint nok. En af rotarianerne fra min klub skulle alligevel op til Perth, og så fik jeg et lift, hvilket jo var super. Vi var 20 udveklinger fra begge distrikter i wa, og der var 2 yachts, som var vildt luksus. Vi mødtes klokken 10 ved den private havn og jeg var rigtig glad for at se så mange velkendte ansigter!! Det var en dejlig 30 graders varm dag og ude på vandet var der en havbrise, som gjorde vejret meget mere udholdeligt. Det tog cirka en halv time at sejle ud til øen, og da vi kom derud blev vi mødt af det smukkeste syn; klart varmt turkis blåt vand og klippeø.

Vi lagde anker og blev derude hele dagen, hvor vi svømmede, solede os og snakkede. Jeg mødte en masse nye mennesker fra det andet distrikt, og jeg fik snakket lidt dansk og diskuteret hvor lang tid det tager at sejle til Bornholm fra Danmark - Mads' bud var 12 timer.







Lidt billeder fra Relay for Life i går, som var en fundraising event til fordel for kræft ramte i Katanning, som nærmest hele byen deltog i. hygge hygge !! 




min ven Mitchell spiller guitar i hans storebrors band, som optrådte i går aftes
Ellers så skal jeg i gang med den sidste uges skole inden flytning til min sidste værtsfamilie og 2 ugers påskeferie .. yes yes