mandag den 30. januar 2012

To helt vidunderlige uger i Amazing Albany


Jeg kan slet ikke sige hvor ked af det jeg var, da jeg pakkede mine ting sammen og skulle forlade Albany. Ja, jeg begyndte at græde, da jeg var hjemme i Katanning igen. Ikke fordi jeg ikke kan lide Katanning tværtimod. Jeg var bare sååå ked af at skulle sige farvel til familien Woods, som jeg har boet hos i 2 uger fra d. 14 januar. Jeg synes, jeg var kommet rigtig tæt på dem alle, og jeg kommer til at savne dem vildt meget!!

Den første uge var det kun Alannah og jeg, da Mitchell skulle spille cricket i Perth og forældrene tog med ham. Jeg havde mødt Iian, Tony og Mitchell før, da jeg besøgte dem i en weekend tilbage i oktober, og selvom jeg kun lige havde mødt Alannah, kom vi godt ud af det allerede første dag. Vi fik en rundtur af the Endeavour om mandagen, som er en kopi af det skib James Cook sejlede rundt i. Tirsdag var store shoppe dag, og jeg købte en hel bunke ting! Tøj, smykker, bøger og mere. Jeg kiggede efter bal kjole til Year 12 Ball uden held, og nu er jeg begyndt at blive lidt stresset! Ellers lavede vi ikke det store - bare slappe af og nyde det dejlig varme vejr på stranden.

Middleton Beach
Endeavour Replica
Smukke smukke Albany med de nye Entertainment Center til venstre
Old farm on Strawberry Hill
Dog Rock


Lørdag var hele familien hjemme igen, hvilket var rigtig dejligt. Mitchell, Alannah og jeg tog ned i byen og købte Formula 1 2011 til PS3 og derefter tog vi i svømmehallen, da det var rigtig varmt udenfor. Hjemme igen spillede Mitchell og jeg playstation i flere timer. Lørdag aften tog vi alle til Alannah's venindes 21 års fødselsdag og det var hav tema, så jeg klædte mig ud som en viking, hvilket folk synes var rimelig sjovt. Det var en rigtig dejlig aften, hvor der blev spillet masser af bordtennis :)

Photobooth
fra venstre : Emilie, Alannah (20), Tony, Jonathon (Alannahs kæreste), Mitchell (16) og Iian


viking ansigt
Så gik der et par dage, hvor Mitchell og jeg spillede en hel del F1. Jeg fik også skypet en del med både den fantastiske Cille, søde søde Tanja og familien, og det blev også til to biografture Sherlocks Holmes 2 og Happy Feet 2.

Det blev også til en tur til Denmark, hvor vi fik de dejligste prisvindende pies! Ej, jeg ved altså slet ikke hvad jeg skulle gøre uden pies. Denmark har også de smukkeste strande..


Mitchell, Tony, Iian og jeg gik på en 2 timers guidet Albany Historical walk med 2 tyskere. Det startede ud lidt kedeligt og vi tvivlede alle på om vores guide overhoved kunne gå i 2 timer. Men det blev bedre og bedre, og det var faktisk ret interessant, og jeg er glad for, at de tog mig med. 

Mitchy
De kan ikke stave til jail hernede
the brig Amity kopi - skibet som kom til Albany for at bosætte vestaustralien

JAAAA, så blev det min allerførste Australia Day!! Vi havde BBQ i en park i Albany med noget af Tony's familie og nogle venner. Det var rigtig hyggeligt og varmt! Jeg fik spillet lidt footy med Mitchell og vi spiste lækker lækker mad. Tony's danske veninde Susanne havde lavet frikadeller til mig, og jeg spiste 3 !! Og så fik jeg også snakket lidt dansk med hende, hvilket var meget godt. Vi fik også lamingtons til dessert - mums !! Da vi kom hjem igen, spillede jeg Call of Duty med Mitchell og Alannah's kæreste og så senere tog vi ud til der hvor der skulle være fyrværkeri. Vi spiste vores aftensmad på en tæppe med Alannah's venner og så delte Mitchell og jeg en vaffel senere. Fyrværkeriet var rigtig fint, og jeg havde virkeligt bare den fedeste dag !!!! 


 
australia day stemning!!
Frikadeller !!! 


Så gik der nogle flere dage med F1, 4 star wars film, Mitchell's cricket kampe og skype. Det var jo mors fødselsdag d. 28, så jeg skulle jo lige ringe og sige tillykke og min fantastiske gave kunne bruges, så det er jo super!!

Det var en super følelseladet dag, da jeg skulle hjem igen. Som jeg skrev begyndte jeg at græde, da jeg var hjemme i Katanning igen. Men jeg er ekstremt glad for, at jeg fik de to uger. Det har virkeligt været godt, og jeg håber vildt på, at jeg kan se dem snart igen! 

onsdag den 4. januar 2012

Nytår på stranden



Turen gik til Bremer Bay efter jul d. 27. December med familien Sergent. Wayne er min Rotary klubs præsident, og han var noget så sød at invitere mig med til Bremer i en uge med hans kone Sandra og deres to børn Jack, 16 og Abbey, 19. Vi boede på en campingplads tæt ved vandet i en slags permanent campingvogn (altså én som man ikke kører rundt med, men som altid er på sin faste plads ligesom et hus). Jeg er jo ikke stor fan af campingpladser, men det var ikke så slemt. Tiden gik med solbadning og svømning på Bremers strande, fisketur i havnen, køre firhjulet motorcykel på stranden og sejle kajak.

Nytår blev fejret i Bremer Bay på campingpladsen, hvilket var en meget anderledes oplevelse. Vi brugte hele dagen på stranden, hvor vi surfede og slikkede sol, hvilket var helt super! Glemmer helt sikkert aldrig mit nytår på stranden i Australien! Om aftenen var det så sådan, at jeg ikke fik lov til at gå i byen med Jack, Abbey og nogle fra skolen, hvilket jeg i første omgang syntes var en smule uretfærdigt. Men det er vel i orden, at de siger nej, da de har ansvaret for mig og nytår i Bremer Bay har det efter sigende med at gå lidt vildt for sig – byen var fyldt med politi langvejsfra. Så jeg sad med en masse ældre mennesker rundt om et bål på campingpladsen, og da klokken slog 12 fik jeg dem alle til at hoppe ind i det nye år med mig. Det var lidt sjovt.

Helt sikkert en fed uge ved kysten og et specielt nytår!






"campingvognen"


Abbey, Wayne, mig og Jack
Flotte sild 

Der fodres pelikaner

2012 er et årstal jeg ved, jeg vil blive ved og ved med at se tilbage på - det kan jeg bare mærke. Jeg har så ekstremt meget vidunderligt, nyt og spændende at se frem til i det nye år, og jeg vil gøre mit allerbedste på at modtage alle oplevelserne med åbne arme og åbent sind.

2011 var sådan et oplevelsesrigt år med afslutning af folkeskolen, en fed dansk sommer og mine 5½ fantastiske måneder i Australien. Det er altid underligt at give slip på endnu et år – det er træls hvor hurtigt tiden går – men som det positive menneske jeg er blevet, glæder jeg mig nu kun til alt det, som livet vil byde på i 2012!