Er det bare mig eller er november bare fløjet af sted?
Så blev det sørme tid til min første Rotary Safari. Jeg var vildt spændt på endelig at møde nogle flere udvekslingsstudenter og på at se mere af the south west.
Dag 1
Jeg skulle møde på East Perth Train Station kl. 7.15 d. 15. november, hvor jeg fik et gensyn med Marie og Anders fra Danmark og fik mødt de ni andre. Vi var alle rigtig spændte, og det var nemt at falde i snak med dem alle. Efter at have fået al bagagen ind i bussen kørte vi til vores første stop, som var Mandurah, hvor vi fik lidt ’morning tea’ i form af frugt og vand og gik rundt i Mandurah by. Mandurah er en fed by lige ud til kysten, og jeg glæder mig til at tilbringe en hel uge der fra d. 4-11 december! Så var det videre til Bunbury, hvor vi spiste frokost ved stranden, og derefter besøgte Bunbury Dolphin Discovery Centre. Sidste stop på dag 1 var Busselton, hvor vi gik på den 2 km lange mole og derefter spiste lækker lækker is fra Simmo’s. YUM!! Vi skulle overnatte tre nætter på en lejrskole camp lige ud til vandet i Busselton, så det blev da også til en svømmetur inden aftensmad. Vildt fedt! Om aftenen så vi en PUNGROTTE siddende under tagudhænget! Det var en vidunderlig start på South West Safari.
| Busselton Jetty |
Dag 2
Dagen startede med en smule shopping i Margaret River og et besøg til Eagles Heritage Bird Park. I parken så vi en masse forskellige rovfugle såsom ugler, høge og ørne. Jeg fik endda muligheden for at holde en stor høg på min arm! Det var helt vildt at være så tæt på sådan en flot fugl. Vi spiste igen frokost ved vandet og fortsatte derefter til Ngili Cave, som er en vildt smuk drypstenshule. Efter en rundvisning af hulen, fik vi hjelm og lygte på, og så klatrede vi rundt i hulerne 40 m under jorden. Det var super smukt og vildt at kravle rundt i en hule i mørket væk fra de henviste stier.
Men det var da vi var hjemme i Busselton i campen at det vildeste af det vildeste skete! Drengene, Marie og jeg var taget ud at svømme, og pludselig råber en af drengene ”DOLPHIN!” og i samme øjeblik ser jeg en skygge i vandet 1 meter fra mig, og jeg tænker automatisk, at det er en haj. Så jeg begynder at skrige og løbe væk, men så så jeg hurtigt, at det rent faktisk var en vaskeægte vild delfin, som var kommet hen til os. De andre troede ikke på os, men nu kan vi stolt sige, at vi har svømmet med en vild delfin!! :D
Dag 3
Vi startede ud med at besøge Cape Leeuwin Lighthouse i Augusta, som er det mest sydvestlige sted i Australien. En helt fantastisk udsigt fra toppen! Resten af dagen kørte vi rundt i karri skovene, hvor vi også spiste frokost. Inden vi kørte tilbage til camp fik vi tid til en lille svømmetur ved Meelup Beach. Om aftenen spiste på en kinesisk restaurant, og det var lækkert at komme ud og spise !
Dag 4
Vi pakkede vores ting sammen og forlod campen i Busselton. Vi kørte til Beedelup Falls, som er en skov med et vandfald – sjovt nok. Så fortsatte vi til vores camp school i Pemberton, som var helt vildt fed! Derefter tog vi ud til Gloucester fire tree, som er en træ man plejede at klatre op i for at spotte skovbrænde. Før vi klatrede træet fodrede vi papegøjerne, som kom og sad på vores arme. Det var rimelig speciel oplevelse. Derefter klatrede jeg træet med Marie, og det var helt vildt!!
Dag 5
Så blev det sørme tid til en omgang mountain biking, hvilket jeg ikke var heeelt så begejstret for. Mig og cykler er ikke super gode venner, og det viste sig da også hurtigt, at gearet på min cykel ikke kunne lide mig. Nå, men jeg fik styr på gearet, og vi fik kørt lidt rundt i skoven, hvor vi så en slange! Til slut skulle vi gå op ad en stejl bakke og så køre noget downhill mountain biking, hvor det egentligt bare er ned af bakke hele vejen. Så jeg troede meget fejlagtigt, at det ville blive piece of cake. Hmm.. ja, lad os bare sige, at jeg havde lidt af et styrt. Vores guide sagde noget i retningen af: ”Wow, that was a perfect crash! I wish I had filmed that!” og en MASSE latter!! Det var super pinligt, og jeg er glad for, at guiden var den eneste der så det! Jeg slog mig dog ikke, jeg blev bare rigtig beskidt.
Derefter tog vi ud til Big Brook Dam, hvor vi spiste frokost og sejlede lidt kano. Det var nu ikke helt kanosejlads, som jeg kender det, det var mere kanosejlads, hvor det gælder om at få hinanden i vandet. Så, selvom jeg prøvede ihærdigt at undgå det, kom jeg også i vandet. Trods vådt tøj var det nu meget hyggeligt.
Dag 6
Vi forlod campen i Pemberton, og kørte til Walpole, hvor vi sejlede rundt i en båd i Walpole Nornalup National Park med guiden Garry Muir – en unik karakter! Derefter frokost efterfulgt af Vally of the Giant og the Tree Top Walk, som jeg allerede havde besøgt, men det var stadig hyggeligt. Så fortsatte vi til Denmark, hvor vi skulle overnatte i Denmark Surf Rescue Club house, som faktisk lå på stranden! Så det blev også lige til en dukkert – i selskab med en rokke!
Dag 7
SURFING DAG!!! Jeg var super spændt, da jeg aldrig havde surfet før, og jeg fandt da også hurtig ud af, at det helt sikkert ikke var min sidste gang på en surfbræt! Vi startede med at få instruktioner af to fantastiske surfing instruktører, og derefter var det ud i bølgerne! Det tog lidt øvelse at blive god, men jeg kan stolt sige, at jeg kom op at stå på brættet flere gange. Det var helt ubeskrivelig vidunderligt AWESOME!!
Så fortsatte vi til Albany, hvor vi skulle sove under stjernerne på en camping plads. Mmm.. myg!!
Dag 8
Sidste dag stod på Whale World, the Gap, the Natural Bridge og SHOPPING!! Desværre fik vi kun 1 time til at shoppe, men pigerne og jeg fik gjort det meste ud af tiden! Det var også dagen, hvor jeg kunne fejre 4 måneder i Australien!
Dag 9 blev tilbragt i bussen hjem til Katanning!
Det har været en fantastisk Safari fyldt med oplevelser, minder, latter og alt sammen i selskab med de sødeste mennesker! Flere billeder kommer muligvis senere!





