Jeg kan slet ikke beskrive, hvor meget jeg elsker mit liv lige nu. Hver eneste dag er speciel og fantastisk, og jeg nyder hvert sekund! Her den anden dag spurgte en af mine venner mig, hvorfor er du altid så glad? Jeg kunne jo kun svare, at det er fordi, jeg bare er virkelig glad! :D
Jeg har nu været i Australien i 114 dage og næsten 4 måneder, og det har virkelig slået mig, hvor hurtigt tiden går. Men også hvor meget jeg har ændret og udviklet mig, og hvor lykkelig jeg har været, lige siden jeg ankom til Australien. Jeg glæder mig helt vildt til de næste 8 måneder!!
Og her en lille update på hvad jeg har lavet på det sidste ;)
Fredag d. 28. oktober var en public holiday, p.g.a Dronningens fødselsdag, så alle holder fri fra skole og arbejde. Mia (min bedste veninde fra skolen) kom ud til farmen ved en 10-tiden, og det var vildt godt endelig at vise hende hvordan jeg bor. Vi så film hele dagen og aftenen: Dear John, Sorority Row, Midsommer og Mamma Mia. Vi fik lækker pizza til aftensmad, og vi havde en vildt hyggeligt dag og sleep-over.
Jeg skal på Rotary Safari fra d. 15 - d. 23 november, så I får nok en update med masser af billeder derefter. Vi ses! :)
Jeg har nu været i Australien i 114 dage og næsten 4 måneder, og det har virkelig slået mig, hvor hurtigt tiden går. Men også hvor meget jeg har ændret og udviklet mig, og hvor lykkelig jeg har været, lige siden jeg ankom til Australien. Jeg glæder mig helt vildt til de næste 8 måneder!!
Og her en lille update på hvad jeg har lavet på det sidste ;)
Fredag d. 28. oktober var en public holiday, p.g.a Dronningens fødselsdag, så alle holder fri fra skole og arbejde. Mia (min bedste veninde fra skolen) kom ud til farmen ved en 10-tiden, og det var vildt godt endelig at vise hende hvordan jeg bor. Vi så film hele dagen og aftenen: Dear John, Sorority Row, Midsommer og Mamma Mia. Vi fik lækker pizza til aftensmad, og vi havde en vildt hyggeligt dag og sleep-over.
Mia var allerede ude af huset næste morgen før otte, da hun skulle på arbejde, og derefter gjorde Jessica og jeg os klar til at køre ind til byen efter frokost. Lørdag d. 29. oktober var nemlig Katanning Agricultural Show. Jessica og jeg havde sagt ja til at hjælpe med at sælge lotterisedler til Rotary lykkehjulet. Og det var faktisk vildt sjovt!! Vi hyggede os gevaldigt med at spæne rundt og sælge sedlerne
og vi gjorde det altså også rigtig rigtig godt! Vores billetter var altid væk efter 2 minutter. Så vi solgte raffle tickets mellem 13-14.30 og derefter kunne vi bare gå rundt og se det hele. Katanning show er lidt et marked og et tivoli på samme tid, mange byer holder det. Det blev afholdt i vores sports center og på ovalen (en oval er hvor man spiller australsk fodbold). Der var et frisk mad marked med alt fra grønsager til slik. Der var en ’shearing competetion’ hvor folk konkurrerede om at barbere får hurtigst. Der var en kæmpe udstilling med alt muligt inde i hallen. Der var kunst som primary school børnene havde lavet, der var dekorerede cupcakes og man skal endelig ikke glemme mine fantastiske lysestager som også var udstillet, men som desværre ikke vandt nogle præmier :(
Så var der også et slags fashion show i hallen, som en frisør i byen havde arrangeret og derfor lavet vildt hår på alle modellerne. Derefter gik vi lidt rundt ude på ovalen og så hvad der ellers var. Der var boder og mad-boder og forlystelser: karrusel, kæmpe dreje-rundt-forlystelse og tyr-rodeo (der hvor man skal falde af). Der var også nogle gamle biler og motorer udstillet. Det var ikke særlig stort, men højdepunket var helt klart, da vi solgte raffle tickets og da der var hunde-hoppe-konkurrence. Tre hunde og deres ejere konkurrerede om, hvis hund der kunne hoppe højest over et plankeværk, som hele tiden fik et ekstra bræt på. Det var meget underholdende, og en af hundene slog faktisk rekorden med et ekstra bræt, og der var plankeværket altså godt over 2 meter. Det var godt nok imponerede!
Ved 16-tiden havde vi set alt hvad der var at se og besluttede os for at trille hjemad. Jeg fik en lille lur, og så kørte Jessica og jeg ind til showet igen, for at se fyrværkeriet. Jeg fik lidt aftensmad i form af en kop pomfritter. Fyrværkeriet varede en 10 minutters tid og var ret flot. Det var en vildt fed dag, og jeg var super træt, da jeg kom hjem.
Mandag blev jeg (meget overraksende) inviteret til year 10 PROM. Da jeg jo ikke er year 10, havde jeg jo selvfølgelig ikke regnet med at skulle med, men da Sharul fra min form class spurgte om jeg ville med, sagde jeg naturligvis ja. Jeg havde da ikke lyst til at frasige mig muligheden for en fed oplevelse.
Tirsdag lavede Jessica og jeg kanelsnegle, og de blev gode kan jeg godt fortælle! Luke (Jessicas kæreste) prøvede at oversætte opskriften fra dansk til engelsk, og det var så komisk, fordi han oversatte rør til pipe i stedet for stir !! Så da vi var i gang med at bage, spurgte han hvor røret var henne, hahah :)
Fredag d. 4 november blev det prom dag, og jeg var vildt spændt!! Jeg havde aldrig været til et prom før, så det var lidt spændende. Jeg var super glad for, at jeg fik chancen for at komme med, for det betyder jo hele 2 proms til mig på mit udvekslingsophold. Det blev afholdt på New Lodge Motel i Katanning og var fra 19 til 23.30. Der var pyntet op, og der var drinks (uden alkohol selvfølgelig), og det hele var bare så fint! Jeg kendte ikke rigtig særlig mange year 10’s, kun et par stykker fra min skolebus, men da aftenen var forbi, følte jeg, at jeg kendte lidt flere. Jeg dansede egentligt bare med alle, og havde en rigtig fed aften. Der blev taget en masse billeder, som man senere kan købe på CD, og så blev der også kåret PROM Queen og King til sidst. Alt i alt en fed aften og en oplevelse jeg ikke vil glemme! Jeg havde mega ømme fødder næste morgen, og jeg glæder mig til mit year 12 PROM næste år!! <3
Sports Carnival i torsdags var en vildt flot dag! Solen skinnede og atmosfæren var rigtig dejlig. Sports Carnival er en dag, hvor alle fra Katanning Senior High School tager ned til hallerne og konkurrerer i atletik på ovalen. Vi skulle have vores House Colors på, og da jeg er i Strathglen skulle jeg have rødt på. På KSHS er eleverne inddelt i 4 houses og hvert house har en farve: Glenroy (grøn), Condeena (gul), Barloo (blå) og Strathglen (rød). Det kommer an på hvilken form class man er i, hvilket house man hører til. Mia og jeg havde ellers bare planlagt at se på, men da min veninde Emily fra Kojinup spurgte om jeg ikke ville løbe 400 m med hende kunne jeg ikke sige nej. Og jeg blev da også nr. 2, så det var ikke helt værst! Desværre var det Glenroy som vandt vores Sports Carnival og Strathglen blev nr. 2.
| Zelfy og jeg |
| Emily og jeg |
| Jeg er den lille røde plet i baggrunden - hende Emily løb sgu hurtigt! |


Ingen kommentarer:
Send en kommentar