søndag den 17. juni 2012

We're the Eagles, We're Flying High!

Så kom jeg endeligt til en AFL game!! AFL er den australske fodbold liga, så det er det bedste af det bedste, hvilket er noget jeg har villet se live lige siden jeg kom her til Australien. Min første værtsfamilie Lesley og Morris fik mig hurtigt overtalt til at blive en West Coast Eagles fan (en af de to vest australske aussie rules football hold), så det skulle jo ikke være andet end en Eagles kamp jeg skulle ind og se. Heldigvis kunne rotarianer Ian skaffe billetter til kampen sidste torsdag d. 14.
West Coast Eagles vs. Carlton Blues. 
Jeg tog fri fra skole torsdag og så kørte Ian og jeg ind til Perth for at mødes med hans datter Alannah, som jeg tilbragte to uger i sommerferien med. Det var super at se hende igen og det blev til lidt frokost, shopping og snak. Senere kørte vi ind til Subiaco Oval og smuttede ind i Eagles shoppen inden kampen begyndte. Der købte jeg en gudeskøn hue og jumper!!
Det var en fantastisk kamp!! Meget tæt og nogle rigtig gode marks, tackles og mål (jeg skal nok lære jer derhjemme hvordan spillet fungere). Eagles vandt med 10 point, hvilket jo var super!! Jeg havde jo virkeligt håbet at de ville vinde!
I halvlegen mødtes jeg med min sødeste amerikaner Ashley, hvor vi snakkede og sagde "see ya" for sidste gang. Det er så forbandet træls at det fra nu af bare er afsked efter afsked. Men heldigvis er jeg helt 100 på at det er mere vi ses end farvel :)
Så jeg havde en vildt fed og lang dag (var først hjemme i woody ved midnat), og jeg er nu helt vild med australsk fodbold!!
... der varmes op


Carlton

West Coast




1 kommentar:

  1. Du har da en stor jakke på - er det blevet køligt dernede?
    Ser interessant ud med de 4 målstolper...

    SvarSlet