lørdag den 30. juli 2011

Velkommen på landet!

Heeeej ! .. og velkommen på landet 


Jeg har været i Australien i en uge, og jeg har det rigtig godt! Det er dog vildt underligt at pludselig bo på den anden side af Jorden med nogle 'fremmede' mennesker og tale et andet sprog. Men det er alt sammen så spændende, og jeg oplever noget nyt hver dag. I'm living the dream, og det er sååå sjovt! 

Jeg bor som sagt på en farm 25 km fra min skole i Katanning, hvilket betyder halvanden ( ! ! ! ) time i skolebus hver morgen og eftermiddag. Men jeg kan godt lide at bo her, alt er meget nyt for mig. De har kører, heste, påfugle, høns, guinea hens, gæs, 2 hunde (Blue og Aussie) og flere hundrede får. Og så har de også 14 vilde kænguruer som bor i området omkring deres hus. Så nu skal jeg hjælpe med at hyrde fårene ind og give hønsene mad. Spændende :)

Se min video af kænguruerne i haven ! :D

Central- og gulvvarme findes ikke herovre, så jeg har flere lag tøj og strikkede sokker på, når jeg indenfor. Her er nok omkring de 15 grader udenfor, men det blæser og regner meget. Deres vinter minder nok om et varmt forår i Danmark. 
Mit nye 'hjem' 
Jeg startede i skole i tirsdags, og det var en meget speciel oplevelse. Da de er meget vant til udvekslingsstudenter på Katanning SHS, var jeg ikke noget ud over det sædvandlige. Men jeg synes at alle er rigtig søde til at komme op og snakke med mig og stille spørgsmål - hvilket er dejligt. Jeg synes, at sproget er virkeligt svært. Jeg har svært ved deres accent, fordi de ikke varierer særlig meget i deres tonelege. Men jeg må bare tage mig sammen og få nogen venner inden jeg er old news :) 

Mine fag i skolen er som følger: 
  • Engelsk (højt niveau)
  • Matematik (højt niveau)
  • Woodwork/Sløjd
  • Physical Education/Idræt
  • Visual Arts/Kunst
  • IT
Fagene jeg ikke har på højt niveau er slacker fag, som dem der ikke gider skolen vælger. Men det er okay, for det er meget nemt :)

Jeg har også været til mit første Rotary møde, og det var rigtig sjovt. Selvfølgelig er der den mere alvorlige side til Rotary, men de er alle nogle rigtig søde mennesker, som elsker at have det sjovt. 

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre med sport, fordi basketball, som jeg stærkt overvejer at gå til, er en sommersport og starter først efter sommerferien. På onsdag skal jeg træne sammen med hockey holdet, som kun har 1 pige på holdet, og hun går ikke på min årgang. Jeg så holdet spille kamp i dag, og det ser rimelig voldligt ud. Men hockey sæsonen slutter i september, så jeg kan kun træne lidt med dem. Hvis der er noget indendørs hockey, tror jeg, at jeg hellere vil prøve det. Men nu må vi se, hvad der sker :) 

Haha, hver gang jeg fortæller folk jeg er fra Denmark, tror de at jeg er fra byen Denmark. Så jeg bliver nødt til at sige: "I'm from Denmark.. the country"

Så all in all har jeg det rigtig godt, og nyder Australien fuldt ud.
Billed taget i Morris' truck 
Morris' truck med gammel traktor... ja, det er ikke for sjovt 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar