Nu har jeg været i Australien i 1 helt fantastisk måned! Og jeg har meget at fortælle, så sæt jer godt til rette
Det er nu er måned siden jeg ankom til Australien, og jeg synes det er på tide med endnu et blogindlæg. Jeg har oplevet så meget på så kort tid, og det føles overhovedet ikke, som om jeg har været her en måned. Jeg vil starte med begyndelsen af august og arbejde mig hen til nu, så here we go :)
Combined Services Dinner
Torsdag d. 4 august var jeg til combined services dinner med Lesley og et par andre medlemmer fra Rotary på et motel i Katanning. Det var en middag sammen med de andre organisationer i Katanning; Lions Club, Rural Youth, APEX og Rotary. Vi skulle alle have hatte på, og det var faktisk rigtig hyggeligt.
 |
| Hostmødre med flotte hatte (Julie Brown til venstre og Lesley Trimming til højre) |
 |
| Mig med Morris' akubra |
Bling Ball
Lørdag d. 6 august var der Bling Ball. Det er en fest for Katannings unge mellem 13-18 år, som blev afholdt i deres sportscenter. Festen var i et mindre lokale, som var flot pyntet op, og der var borde, billiardborde og et dansegulv. Det var selvfølgelig uden alkohol og festen sluttede kl. 23. Men selvom DJ'en var virkelig dårlig, havde jeg en rigtig god aften. Jeg snakkede med nogle andre elever fra skolen og dansede, og det var en ret fed oplevelse. Til slut blev der kåret sødeste par, best dressed pige og dreng og billiard vinder.
 |
| Min Bling Ball billet |
Lidt af det hele
Dagen efter, søndag, tog Lesley mig til min første footy game (australsk fodbold), som var i Katanning den weekend. Det var rigtigt fedt, og jeg er allerede blevet ret interesseret i footy (Go West Coast Eagles!). Der var en del drenge fra min årgang som spillede, og jeg mødte Kevin, Rochelle og Cambell Newman, som er min næste hostfamilie. Til kampen mødtes jeg med Sam og Mia fra skolen, og vi gik lidt rundt i byen, hvorefter jeg tog hjem til Mia i et par timer. Det var en super god dag.
 |
| Footy |
Hvad angår Rotary har jeg nu været til et del møder, og er ved at få en idé om hvordan det foregår. Jeg er heldigvis med til alle møderne, og de er bare så søde alle sammen. Vi har allerede aftalt, at jeg skal til middag hos alle medlemmerne, og jeg er blevet inviteret til Albany og ud og fiske af præsidenten. Jeg skal fremlægge min præsentation om Danmark en gang i Oktober, så det bliver spændende :)
Fredag d. 12 august skulle Lesley og Morris til begravelse i Albany, så jeg tog med Dillon (hostbror) hjem til dem, hvor jeg skulle være resten af dagen. Det var rigtig rart at se mit fremtidige hjem, og at lære Dillon og resten af familien lidt bedre at kende. Lesley og Morris kom og hentede mig kl. 20 efter aftensmad, og så var det hjem til gården igen.
Så blev det lørdag d. 13 august, og jeg stod tideligt op og sjippede - så stolt af mig selv :) Jeg tog en gang 3 min speed, konditionstræning og styrketræning. Bagefter tog Lesley og Morris mig ud og hyrde får igen, fordi lammene snart skal have mærket deres ører og få klippet deres haler af. Derefter tog de mig ud på en seriøs off road tur rundt på deres marker, for at finde ud af, hvor de ville plante 9.000 træer. I Australien har man store problemer med saltvandet i undergrunden. De har næsten ingen ferskvandssøer, som vi har i Danmark, det er alt sammen saltvand. Og det er vidst fordi man i gamle dage fældede alle træerne som holdt saltvandsniveauet nede, og nu planter man så træer igen for at hjælpe på det. Overalt er der døde træer, fordi saltvandet dræber dem. Mange private og organisationer (her i blandt Rotary) planter træer som velgørenhedsprojekter.
...Og jeg så 4 døde lam ligge rundt omkring på deres marker - klamt.
 |
| Døde træer på Trimming land |
 |
| Jep, vi hyrder får med hjælp fra Aussie (hunden) |
Skolen
Skole går rigtig godt, jeg kan godt lide at gå i skole, og jeg er begyndt at få nogle gode venner og veninder. Jeg kan mærke, at jeg stille og roligt får mere og mere selvtillid på engelsk, og at jeg nu kan snakke med folk på skolen mere ubesværet. Jeg skifter faget IT ud med Photography (fotografering) i næste term, fordi jeg ikke synes, at jeg lærer noget i den klasse. De eneste vigtige fag jeg har, engelsk og matematik, synes jeg er svære, men jeg prøver, så godt jeg kan. Woodwork er nok mit favorit fag. Det er rigtig sjovt, og jeg kan rigtig godt lide mine klassekammerater. Jeg er næsten færdig med min første lysestage, og jeg er allerede i gang med den næste.
 |
| Mig i min flotte skoleuniform foran min skolebus |
 |
| Min veninde Mia og jeg i skolegården |
Sheep Sale
I torsdags d. 18 august tog jeg tideligt fri fra skole, for at mødes med Marie til Sheep Sale. Marie er en dansk Rotary udvekslingsstudent, som bor i Narrogin. Ram Sale er en rimlig stor event. Det er en kæmpe stor hal med tusinder af væddere, som skal sælges. Der var også fårehunde til auktion, og der var konkurrencer om de bedste væddere med den bedste uld. Det var virkelig noget af en oplevelse. Det var også rigtig dejligt at snakke med Marie igen.
 |
| Stor vædder |
 |
| Den her vædder elsker mig |
PERTH!
 |
| Perth! |
Fredag d. 19 august var en helt vildt awesome dag! Jeg havde selvfølgelig spottet, at der ville være et bilshow i Perth d. 19-21 august, og Lesley og Morris var så søde, at de sagde ja til at tage derhen. Jubii! Så jeg tog fri fra skole - crime - og så tog vi ellers afsted mod Perth. Det tog 3 timer i bil, hvilket var langt, når man havde været så smart at glemme sin Ipod. Vi var i Perth ved 11-tiden, og jeg blev virkelig overrasket over hvad der imødekom mig. Perth er en vildt smuk by, og jeg blev lidt overvældet. Den flotte Swan River, de høje bygninger, de mange parker.. det var bare alt sammen så fint!
Perth Motor Show blev afholdt i et flot nyt kongrescenter, og selvom det slet ikke var i nærheden af Top Gear Live, var det stadig fedt, fordi jeg så... THE AVENTADOR! Og hvor var den smuk! Lesley og Morris grinede af mig, da jeg løb op til bilen efter at have spottet den, og jeg gik straks i gang med at tage billeder. Så kom Shane Jacobsen fra Australsk Top Gear og startede motoren..... og jeg var i himlen. Det lød sååå godt. Den V12 er bare mums :)
 |
| AVENTADOR! <3 |
Efter et par timer havde vi set alt hvad der var at se, og vi havde fået dejlig frokost (fish and chips). Så gik vi rundt i Perth, og jeg fik købt 3 pins til min jakke, en t-shirt og en bog med Aussie slang. Vi gik også rundt i Kings Park, som har den flotteste udsigt over Perth, og der fik jeg en is :)
 |
| Perth |
 |
The Swan Bell Tower (og nej, det er ikke skævt,
det er bare mine fotograferings evner der skal forbedres) |
 |
| Ååårh ! <3 |
 |
| Swan River i baggrunden |
 |
| ANZAC memorial i Kings Park |
Som I nok kan se og høre på det hele, oplever jeg en hel masse, og jeg har en del på programmet for de næste uger, så jeg får forhåbenligt nok at se til. Jeg håber, at I alle har det helt fantastisk, og at I nyder livet ligeså meget, som jeg gør.
 |
Hernede har de papegøjer i stedet for kedelige gråspurve
og i mange forskellige farver
Cheers! <3 |
Hej Emilie. Vi følger med stor interesse dine oplevelser herhjemmefra :-). Det lyder til at du har det rigtigt dejligt Down Under. Vi ønsker dig et fortsat godt ophold med mange flere gode oplevelser. Mange hilsener fra Carl og Irene
SvarSlet