Det der med 2 ugers ferie efter 16 dages ferie.. det er lige mig! Jeg har egentligt ikke lavet specielt meget, men ferier skal altså også noglegange bare bruges på at slappe af og lave ingenting. Hvilket jeg har benyttet mig meget af.
Så efter min hel igennem suveræne tur, var der tilfældigvis school holiday. Heldige mig. Mellem term 3 og term 4 har vi en lille 2 ugers fri fra skole, så jeg skal nu starte på term 4. Jeg glæder mig til at komme tilbage i skolen og snakke med mine venner igen. Det bliver rigtig godt! Men først lidt om min ferie :)
Vi var hjemme på gården igen fredag d. 30. September og allerede søndag var jeg afsted igen. Eftersom Lesley og Morris (værtsforældre) skulle til Perth mandag og aflevere camper-tralieren, kunne Lesley ikke tage mig til Rotary møde. Derfor boede jeg hos the Newmans, som er min næste værtsfamilie i et par dage, så Kevin (værtsfar) kunne tage mig med til mødet. Mødet var anderledes, fordi nogle elever fra skolen kom og fortalte om RYPEN (Rotary sponsoreret camp), og det ville jeg jo selvfølgelig gerne høre om. Det var suuuper dejligt at snakke med nogle unge mennesker igen. Og så var Wayne (Præsident) så sød at velkomme mig tilbage med et: "kan du ikke lige sige et par ord om din tur?".. mægtigt! Nå, så jeg måtte stille mig op og holde en kort uforberedt tale om min tur. Dem jeg snakkede med efterfølgende sagde dog, at jeg gjorde det godt, så det var jo godt nok.
Jeg blev hos the Newmans i fire dage, fordi de bor i byen, og fordi jeg virkeligt nyder deres selvskab. Det var bare rigtig dejligt at få en lille smagsprøve på livet hos værtsfamilie nr. 2, og jeg glæder mig voldsomt meget til at flytte ind! Udover Rotary mødet lavede vi egentligt ikke andet end at se film og snakke, men det var super! Dillon og Cambell er ret fede værtsbrødre, og jeg synes det er lidt cool at prøve at have brødre, nu når jeg jo har en søster (love you Celine). Jo, jeg var også hjemme hos Mia, min veninde fra skolen, og hun havde lavet den lækreste pizza til mig. Det var ekstremt vidunderligt at se hende igen! Så det var bare en AWESOME start på ferien :D
Resten af ugen gik stille og roligt med lidt postkost-skrivning og blog-updatering og masser af afslapning. Dejlig dejligt.
Tirsdag d. 11. Oktober var jeg tilbage hos the Newmans.. jeg kunne bare ikke holde mig væk. Dillon skulle spille i en stor basketball kamp, som jeg naturligvis skulle se, og overnattede derfor. Nogle Indonesiske basketball landshold var kommet til Katanning, så det var en stor event. Der var et pigehold, et under 18 hold og et All Star hold. Dillon spillede for under 18 holdet, selvom han også var udtaget til All Star, desværre tabte Katanning alle kampene, men det var jo også et landshold de spillede imod. Men det var helt klart en oplevelse, da jeg ikke har været til en basketball kamp før.
ALBANY! !
Rotarianer Iian var så sød og rar at tage mig med til Albany her i weekenden 14-16. Okt. Han arbejder i Katanning mandag-fredag, og så er han i Albany med hans familie i weekenderne. Iian og Toni har to børn Mitchell (16) og Alannah (19), men jeg har ikke mødt Alannah endnu, da hun studerer i Perth. Fredag var jeg med Iian til Ram Sale i Broomehill. Det var rimeligt fedt op til vædder nr. 104, og så var jeg godt træt af væddere (ja, faktisk kæmpede jeg med at holde mig vågen). Men det var stadig ret sjovt :D
Lørdag fik jeg en lille rundvisning af Albany, som altså bare er gudeskøn! Der er bakker, bjerge og det ligger lige ud til kysten. Så fint! Jeg fik også set hovedgaden og butikkerne, og der er liiidt flere end i Katanning, så jeg fik lige købt mig et par ting ;) Efter vi havde sat Mitch af på arbejde, kørte Iian, Toni og jeg til Whale World, som er en gammel whale station, som op til '78 fangede og dræbte hvaler :( Det var meget spændende, selvom jeg virkelig følte for alle de stakkels hvaler. Derefter tog vi ud til the Gap og the Natural Bridge, som begge var noget så imponerende!
Søndag var vi alle tidligt oppe (kl. 9) og afsted til Denmark. Haha, Denmark er slet ikke som vores dejlige Danmark, da det bare er en lille by kun en smule større end Katanning. Denmark har et ry som værende en "Hippie-by". Jeg ved ikke, om jeg er enig, da jeg ikke lige så nogen som lignede hippier, men de går meget op i miljøet, så måske er der noget om snakken. Så kørte vi til Vally of the Giants og Tree Top Walk, og WOW hvor landskabet ændrede sig! Kæmpemæssige tårnhøje træer overalt! Det var viiildt fedt, og der var endda træer, man kunne stå i og gå igennem. Det var ekstremt sejt, og jeg havde en helt igennem fantastisk weekend :D
Flere billeder kommer senere.. måske i næste uge :)
Og nåh jo, så har forresten været i Australien i 3 MÅNEDER!! Er det ikke bare for vildt?!?! Tiden er bare forsvundet, og en fjerdedel af mit ophold er allerede blevet til uforglemmelige minder og sjove historier. Men som man siger: Tiden flyver afsted, når man har det sjovt og man kan vidst godt sige, at jeg har det sjovt!
Jeg håber I alle nyder jeres efterårsferie, hvis I har fri :D
Hav det super lækkert! <3
Så efter min hel igennem suveræne tur, var der tilfældigvis school holiday. Heldige mig. Mellem term 3 og term 4 har vi en lille 2 ugers fri fra skole, så jeg skal nu starte på term 4. Jeg glæder mig til at komme tilbage i skolen og snakke med mine venner igen. Det bliver rigtig godt! Men først lidt om min ferie :)
Vi var hjemme på gården igen fredag d. 30. September og allerede søndag var jeg afsted igen. Eftersom Lesley og Morris (værtsforældre) skulle til Perth mandag og aflevere camper-tralieren, kunne Lesley ikke tage mig til Rotary møde. Derfor boede jeg hos the Newmans, som er min næste værtsfamilie i et par dage, så Kevin (værtsfar) kunne tage mig med til mødet. Mødet var anderledes, fordi nogle elever fra skolen kom og fortalte om RYPEN (Rotary sponsoreret camp), og det ville jeg jo selvfølgelig gerne høre om. Det var suuuper dejligt at snakke med nogle unge mennesker igen. Og så var Wayne (Præsident) så sød at velkomme mig tilbage med et: "kan du ikke lige sige et par ord om din tur?".. mægtigt! Nå, så jeg måtte stille mig op og holde en kort uforberedt tale om min tur. Dem jeg snakkede med efterfølgende sagde dog, at jeg gjorde det godt, så det var jo godt nok.
Jeg blev hos the Newmans i fire dage, fordi de bor i byen, og fordi jeg virkeligt nyder deres selvskab. Det var bare rigtig dejligt at få en lille smagsprøve på livet hos værtsfamilie nr. 2, og jeg glæder mig voldsomt meget til at flytte ind! Udover Rotary mødet lavede vi egentligt ikke andet end at se film og snakke, men det var super! Dillon og Cambell er ret fede værtsbrødre, og jeg synes det er lidt cool at prøve at have brødre, nu når jeg jo har en søster (love you Celine). Jo, jeg var også hjemme hos Mia, min veninde fra skolen, og hun havde lavet den lækreste pizza til mig. Det var ekstremt vidunderligt at se hende igen! Så det var bare en AWESOME start på ferien :D
Resten af ugen gik stille og roligt med lidt postkost-skrivning og blog-updatering og masser af afslapning. Dejlig dejligt.
Tirsdag d. 11. Oktober var jeg tilbage hos the Newmans.. jeg kunne bare ikke holde mig væk. Dillon skulle spille i en stor basketball kamp, som jeg naturligvis skulle se, og overnattede derfor. Nogle Indonesiske basketball landshold var kommet til Katanning, så det var en stor event. Der var et pigehold, et under 18 hold og et All Star hold. Dillon spillede for under 18 holdet, selvom han også var udtaget til All Star, desværre tabte Katanning alle kampene, men det var jo også et landshold de spillede imod. Men det var helt klart en oplevelse, da jeg ikke har været til en basketball kamp før.
ALBANY! !
Rotarianer Iian var så sød og rar at tage mig med til Albany her i weekenden 14-16. Okt. Han arbejder i Katanning mandag-fredag, og så er han i Albany med hans familie i weekenderne. Iian og Toni har to børn Mitchell (16) og Alannah (19), men jeg har ikke mødt Alannah endnu, da hun studerer i Perth. Fredag var jeg med Iian til Ram Sale i Broomehill. Det var rimeligt fedt op til vædder nr. 104, og så var jeg godt træt af væddere (ja, faktisk kæmpede jeg med at holde mig vågen). Men det var stadig ret sjovt :D
Lørdag fik jeg en lille rundvisning af Albany, som altså bare er gudeskøn! Der er bakker, bjerge og det ligger lige ud til kysten. Så fint! Jeg fik også set hovedgaden og butikkerne, og der er liiidt flere end i Katanning, så jeg fik lige købt mig et par ting ;) Efter vi havde sat Mitch af på arbejde, kørte Iian, Toni og jeg til Whale World, som er en gammel whale station, som op til '78 fangede og dræbte hvaler :( Det var meget spændende, selvom jeg virkelig følte for alle de stakkels hvaler. Derefter tog vi ud til the Gap og the Natural Bridge, som begge var noget så imponerende!
Søndag var vi alle tidligt oppe (kl. 9) og afsted til Denmark. Haha, Denmark er slet ikke som vores dejlige Danmark, da det bare er en lille by kun en smule større end Katanning. Denmark har et ry som værende en "Hippie-by". Jeg ved ikke, om jeg er enig, da jeg ikke lige så nogen som lignede hippier, men de går meget op i miljøet, så måske er der noget om snakken. Så kørte vi til Vally of the Giants og Tree Top Walk, og WOW hvor landskabet ændrede sig! Kæmpemæssige tårnhøje træer overalt! Det var viiildt fedt, og der var endda træer, man kunne stå i og gå igennem. Det var ekstremt sejt, og jeg havde en helt igennem fantastisk weekend :D
Flere billeder kommer senere.. måske i næste uge :)
Og nåh jo, så har forresten været i Australien i 3 MÅNEDER!! Er det ikke bare for vildt?!?! Tiden er bare forsvundet, og en fjerdedel af mit ophold er allerede blevet til uforglemmelige minder og sjove historier. Men som man siger: Tiden flyver afsted, når man har det sjovt og man kan vidst godt sige, at jeg har det sjovt!
Jeg håber I alle nyder jeres efterårsferie, hvis I har fri :D
Hav det super lækkert! <3
Ingen kommentarer:
Send en kommentar