søndag den 23. oktober 2011

Shopping-weekend i Perth

Jeg havde bare den FEDESTE weekend i Perth med to af mine værtforældres døtre Jessica og Kristen!

Fredag var det year 12's sidste skoledag, og det var ikke helt som min sidste skoledag i Danmark. De fik morgenmad med lærerne - ligesom jeg gjorde - og så kom de i skole og var en smule klædt ud med store briller, hatte og pigerne havde rød læbestift på. De brugte hele dagen på at snakke, hygge og signere deres skole polo t-shirt. I sidste time havde vi samling, og de modtog priser for højeste karakterer, 100% skoledeltagelse og mere. Så havde de lavet et slideshow med billeder fra deres fire år på Katanning Senior High School, og til sidst kørte de hjem i deres dekorerede biler og kastede vandballoner efter os, som ventede på skolebussen eller var på vej hjem. Så altså ikke helt som en dansk sidste skoledag, men i hvert fald en sørgelig dag, da vi ikke kommer til at se alle year 12's længere.

Efter skole skyndte jeg mig at pakke, og så kørte Jessica og jeg til Perth. Jessica bor hos os de næste 5 uger, fordi hun er praktikant på Katanning Primary School. Jeg sov hos Kristen om natten, fordi hun havde et ekstra værelse, og det havde Jessica ikke. Vi fik pizza og så film: Predator. Det var rigtig hyggeligt, selvom jeg altså synes hendes hund er psyko.

Lørdag stod på masser af shopping med Jessica. Jeg manglede nogle ting til sommer, og jeg fik købt nogle toppe, shorts og smykker. De har nogle rimelig fede ting i Australien og stilen ligner meget europæisk, men det er desværre ikke helt billigt. Rotary er heldigvis meget gavmilde med lommepenge, så jeg klarer mig skam. Vi fik lækker sushi til frokost.. muuuums :D

Søndag stod på lidt mere shopping inden vi kørte hjemad. Jeg fandt mig et par shorts til skolebrug og en taske, som kun kostede $5 !!! Sat ned fra $25, hvor heldig kan med have lov til at være? $5 er vel omkring en 25-30 kr. så jeg synes det var en godt køb! Efter frokst kørte vi til Fremantle - en forstad til Perth - og fik den mest fantastiske frozen yoghurt! Det var min første frozen yoghurt, men helt sikkert ikke min sidste, det er bare godt! På vej tilbage til bilen, gik vi igennem Fremantle Markets, som er sådan et rigtig gammeldags marked med masser af boder med frisk frugt og alt muligt forskelligt. Og gæt en gang hvem jeg løber ind i? Marie!!! Min danske udvekslingsstudent veninde fra Narrogin. Hvor store er chancerne lige for, at jeg møder hende i Fremantle, når vi begge bor 250 km væk? Det var nu vildt godt at se hende igen!! Derefter smuttede vi hjem til Katanning efter en særdeles succesfuld shopping weekend!

Vejret er forresten så småt begyndt at blive varmere, vi havde en lækker uge sidste uge med 20-27 grader og solskin, hvilket er varmt for mig. Jeg ved ikke, hvordan jeg klarer sommer!

Og til jer som troede, at jeg ville blive fed, kan jeg nu meddele, at jeg efter tre måneder i Australien vejer præcis det samme, som da jeg forlod Danmark. Ikke dårligt :) 

1 kommentar: