3 stater, 1 camper trailer, nogle store sten, 1 billion fluer, en kæmpe oplevelse og 7000 km på 16 dage
Jeg har fra d. 15. - 30. september været på den vildeste road trip gennem Western Australia, Northern Territory og South Australia med mine værtsforældre og min værtsmors bror og hans kone. Jeg har set og oplevet så utrolig meget, og jeg vil prøve at få det meste med på min blog :)
 |
| Vores rute |
Min første dag var min fødselsdag, hvor vi heldigvis
ikke skulle pakke hele dagen, som jeg havde troet. Vi tog afsted lidt tidligere end planlagt. Vi stod tidligt op og jeg fik pandekager og gaver: australske sokker og klistermærker til min scrapbog. Så besøgte vi og klatrede Wave Rock i Hyden, hvilket var rimelig cool. Vi så også Hippo's Yawn, som er en sten der ligner en flodhest. Vi overnattede midt ude i bushen og fik mad på bål. Dejlig og anderledes sweet 16.
Dagen efter kom til til Kalgoorlie-Boulder, hvor vi mødtes med Lesleys (værtsmor) bror og hans kone, og så så vi the Super Pit, som er en stor åben guldmine. Det var ret spektakulært. Vi kørte så videre til Leonora , hvor vi besøgte Præsident Hoover's hus og så der hvor han havde minet og boet. Vi overnattede i Laverton - ikke noget specielt der :)
 |
| Hvor minerne boede med deres familie |
Derefter fortsatte vi ud hvor kraverne vender. Ud på Great Central Road, hvor det altså bare er en meget ujævn grusvej og ørken. Helt utrolig hvordan man bare kan køre og køre i timevis uden at se tegn på civilisation. Det lærte jeg mere om senere. I flere dage var det bare en tankstation/camping plads vi i ny og næ kom forbi - ikke byer. Jeg så kæmpe store ørne og kameler helt tæt på. En dingo/vild hund så vi også en gang i mellem. Jeg så også et par aboriginal communities, som virkelig var anderledes end jeg havde troet. Jeg kunne slet ikke tro, at nogen mennesker faktisk bor sådan. Meget primitivt. Om aftenen kom stjernerne ud og der var bare så mange flere end inde i byen - helt utroligt. Men samtidig kom insekterne frem, og jeg blev angrebet (bogstavelig talt) af græshopper og moths (kæmpe natsværmere)! Om dagen var det fluer. Hvis I ikke allerede vidste det, så har Australien ekstremt mange fluer! Men det var alt sammen en del af oplevelsen :)





Vi boede i resortbyen Yulara mens vi så the Olgas og Ayers Rock. Ayers Rock var vildt sej! Slet ikke som jeg havde forventet. Den har vandhuller rundt omkring og den er ikke bare en sten, slet slet ikke. Aboriginals har boet omkring den, og den er meget meget speciel og hellig for dem. Jeg ville rigtig gerne have bestiet Ayers Rock, men det var for blæsende den dag, og det var derfor ikke tilladt at klatre den. Ærvelig ærvelig, men det er der bare ikke noget at gøre ved.
 |
| Ayers Rock |
 |
| Ayers Rock |
 |
| Ayers Rock |
 |
| Ayers Rock |
 |
| Ayers Rock |
 |
| Kan I se stien man går på? |
 |
The Olgas
|
I får resten senere.. Jeg ved godt, jeg ikke at vildt aktiv på min blog, og jeg skal gerne prøve at skrive mere, men jeg har jo så travlt :) Hav det godt og glæd jer til anden halvdel !
(Ja, det er lidt sejt)
Hej Emilie
SvarSletFantastisk tur - fine billeder. Jeg vidste ikke at de havde kameler i Australien - så lærte man også det...
knus og kram
/Peter
Jo jo, der er masser af kameler! :D Men der er nogen som har introduceret dem til Australien, de har ikke altid været der :)
SvarSletDejligt at læse om din fantastiske tur. Skønt at høre, at det hele går så godt. Vi bliver en smule misundelige herhjemme i kolde, våde Danmark. Nyd det :-)
SvarSletKH
Carl og Irene
Iiiih, tusind tak. Det er dejligt at I læser min blog. Jeg tror, jeg vil savne våde, kolde dage, hvor man bare kan ligge under dynen med varm kakao og lune kanelsnegle.. Men det vil jeg så glæde mig til, når jeg kommer hjem. Jeg håber I har det rigtig godt :)
SvarSletKnus Emilie