fredag den 7. oktober 2011

Central Desert Road Trip del 2.


Så er det tid til anden halvdel af mit lille central desert road trip blog-indlæg, som jeg altså ikke synes kunne være i ét indlæg, for det ville bare blive et kæmpe indlæg! Så her er det.. del 2 :D

Okay, så jeg forlod jer med en lækker sjippe video foran Ayers Rock.. Den nat overnattede vi i Kings Creek Station, som er en farm der farmer køer og kameler, men som også har en camping plads. Der var en fantastisk udsigt til the MacDonnell Ranges (en bjergkæde). Så morgenen efter vandrede vi i Kings Canyon som er meget imponerende. 



Og derefter videre til Standley Chasm, som var lige så imponerende ! 




 Og Emily Gap! Vi var bare nødt til at se Emily Gap, ja, på grund af navnet :) 





ANZAC memorial i Alice Springs
Efter 3 nætter i Alice Springs fortsatte vi mod grænsen til South Australia og Cooper Pedy. Cooper Pedy er verdens opal hovedstad. Udenfor byen er der huller overalt! Og det er jo selvfølgelig, fordi man har minet der. Det er SÅ cool! Og derfor er der skilte overalt som siger: DANGER DEEP SHATFS med en lille tændstiksmand som falder ned i et hul, hvilket jeg synes var virkelig sjovt. Det var også i Cooper Pedy, at en aboriginal mand løb efter os - det var lidt uhyggeligt. 
Senere på dagen fik vi en rundtur i en vaskeægte opalmine af en vaskeægte opalminer fra Scotland. Det var rigtig spændende, og jeg lærte en masse seje ting! Opaler er svære at finde, og der er ikke to opaler der er ens. 
Og det sejeste ved Cooper Pedy er, at folk bor i huler i klipper og i jorden! Det er fordi det bliver rigtig varmt om sommeren. Så vi skulle selvfølgelig bo i en undergrunds motel :D 




Noodling er når man leder efter opaler i bunkerne bag mig
.. ja, jeg havde også håbet på nudler :( 



Vores Motel

Vores værelse - ingen vinduer :) 
Så kørte vi ned til vandet og Port Augusta. Det var sååå dejligt at komme lidt ud til kysten efter al den ørken. Vi kom forbi Streaky Bay og overnattede i Ceduna. Derefter fik vi noget rigtig blæsende koldt vejr og regn, så det var ikke helt ligesom i Alice Springs, hvor det var 34 grader. Vi besøgte the Great Australian Bight, og der var hvaler! ! Og mange af dem! Det var bare så vildt, og de var helt tæt på!
Streaky Bay
Streaky Bay
Hvaler! 

Head of Bight


Tilbage i WA
Og så lige et smut til Esperance før vi tog hjem til Katanning. Jeg fik en lææækker frokost: chili chicken pita wrap. mums!




Det var sådan set min tur. Det har været en helt fantastisk oplevelse, og et eventyr jeg aldrig vil glemme, med masser af historier der kan fortælles. Jeg er så glad for at min værtsfamilie tog mig med, for jeg har virkelig set de mest betagende og eventyrlige landskaber og været steder mange australiere aldrig kommer. Tak for at I kigger forbi min blog en gang i mellem, og hav det rigtig dejligt :)


2 kommentarer:

  1. Årh, hvor er det dejligt du har det godt, Emilie!!!!!
    Du er meget savnet her hjemme i det kolde Dk! Nyd det, og hyg dig ! :* <3

    SvarSlet
  2. Tusind tak, Amalie <3 Du er også savnet ! :) Jeg håber du har det super godt :)

    SvarSlet