onsdag den 14. december 2011

Fase 2 og Mandurah Week !!

Jeg er nu i fase 2 af mit udvekslingsophold !! Jeg er flyttet til min værtsfamilie nummer 2 som består af Rachelle og Kevin og deres to hjemmeboende sønner Cambell og Dillon (Cambell er der nu aldrig). Jeg flyttede den 27 november, så det er alligevel lidt tid siden, men det har været super at bo her siden da. Jeg har følt mig hjemme lige siden jeg flyttede ind, men det tog mig nogle dage at komme ind i de nye rytmer og finde ud af hvordan de gør tingene. Men jeg fik kun 1 uge til at pakke ud og slappe af, før jeg skulle pakke igen og afsted til Mandurah til Mandurah Week med de andre udvekslingsstudenter.


Måske ser det lidt rodet ud, men det er altså det mest ordenlige det har set ud længe. 

Programmet for ugen var propfyldt med sjove, hyggelige og spændende aktiviter, og jeg glædede mig vildt meget til at opleve det hele med en masse søde udvekslingsstudenter og ugen var lige så fantastisk, som jeg havde håbet !!

Vi sejlede i kajakker første dag, og det var rigtig sjovt! Drengene skubbede mig i vandet og brugte min kajak til at kravle op på og laver saltoer i vandet, hvilket ikke var så cool. Men vi hyggede os stadig! Og der var delfiner, som svømmede rundt lige under vores kajakker, det var herre cool!

Dagen efter skulle vi havde sejlet hele dagen i en yacht, men da det regnede sejlede vi kun 2 timer, og så tog vi i biografen i stedet og så "the inbetweeners", hvilket var en underlig film.

Martin (sverige), sejler person og jeg 

I Mandurah boede vi alle hos værtsfamilier, og jeg boede med en ældre par, som jeg virkelig virkeligt ikke kunne lide.. Altså de var søde nok, men de forstod bare ikke et ord af hvad jeg sagde, og mit accent er altså næsten australsk!! Men det skulle bestemt ikke ødelægge min uge.

Onsdag prøvede jeg vandski for første gang !! Og det var herre fedt, og noget jeg vildt gerne vil gøre igen. Det tog godt nok 5 forsøg før jeg kom op at stå, men så snart jeg var oppe, var jeg herre god og blev oppe i lang tid, før jeg faldt i igen.

Torsdag gik helt vildt hurtigt!! Det var også en af de bedste dage på Mandurah Week hvis ikke den bedste. Vi spillede paintball om morgenen, og jeg var sindsygt bange! Der var altså også bare tusind regler jeg skulle huske, og en al for stor dragt jeg skulle have på. Jeg havde det dog rigtig sjovt, selvom jeg ikke ramte nogle og selv blev ramt flere gange - og det gjorde ekstremt ondt! Derefter spiste vi frokost i skoven, og så tog vi hen til et vandfald, hvor vi svømmede, og vandet var bare sååå dejligt !!

Mig, Graziela (Brazil) og Ashley (USA)

Fredag lavede vi noget "high ropes course", som er en tovbane i træerne, hvor to personer står nede på jorden og holder ens line, mens man balancerer på noget kabel. Det var lidt skræmmende, selvom jeg havde prøvet det før i Frankrig, men jeg kom igennem det. Vi svømmede igen om eftermiddagen.

Vi var alle forbavsede over hvor hurtigt ugen var kommet til en ende, og det var helt underligt at det allerede var lørdag. Vi havde alle hygget os vildt meget, og det er altid fedt at være sammen med andre udvekslingsstudenter som forstår én. Vi tilbragte lørdag morgen i en bowling hal, og så fik vi lækker is bagefter. Det var rigtig sørgeligt at sige farvel til alle studenterne, men jeg var rigtig glad for at have tilbragt en uge i en fed by med en masse fede mennesker, hvor nogle af dem er blevet gode venner.

Ashley og jeg

Det var nu også dejligt at komme tilbage til Katanning, og jeg indså hvor meget jeg havde savnet min værtsfamilie.

Jeg nyder at åbne adventsgaver og skrabe skrabekalender - TUSIND TAK !! Julestemningen er så småt begyndt at komme og juleaften er ved at være tæt på. Jeg er både spændt og nervøs over min første jul udenfor DK og uden familie men mest spændt, for jeg ved det bliver en jul, jeg aldrig nogensinde glemmer!!
Hyg jer <3 <3





2 kommentarer:

  1. hahahah, jeg fik det samme fødselsdagskort (altså, det orange) :):)

    SvarSlet
  2. hvor ser det bare fedt ud!!!!

    sofiehoelgaard.blogspot.com

    SvarSlet