Heeej alle sammen!! Det er godt nok kun tretten dage siden jeg skrev sidst, men nu får I altså endnu en update, fordi der sker simpelthen så meget, at jeg nærmest ikke kan følge med eller har tid til at få nået de ting jeg skal nå. Men sådan er udveksling vel; utroligt mange oplevelser på utroligt kort tid.
D. 16 april mandag aften var jeg i Perth Domestic Airport på vej til Cairns i Queensland med min værtsmor og værtsbror. Jeg var rigtig spændt på at besøge endnu en stat i Australien, så jeg nu kan sige at jeg har besøgt
Western Australia, Northern Territory, South Australia og Queensland. I Cairns tog vi op til bjergbyen Kuranda, hvor vi besøgte noget familie og tog ud og brugte penge i byens mange markeder. Tirsdag eftermiddag var vi i lufthavnen igen denne gang til
Townsville. Min værtsmors søn nr. 2 Lee bor i Townville med hans kæreste Lara, og det var dem vi var kommet var at besøge. Lee er i millitæret og bor derfor i Townsville pga deres millitær base. Han skal til Afghanistan til Juli, så min værtsfamilie ville lige besøge ham, før han tager af sted, og det betød så ferie i troperne for mig.
Cairns og Townsville er begge uvirkeligt smukke byer med noget af det flotteste landskab jeg har set. Bjerge og palmer og strand og rigtig varmt vejr! Det er virkeligt utroligt så meget klimaet er anderledes i forskellige dele af Australien - det var som at rejse til en eller anden tropisk palme ø at rejse til Northern Queenland. Vi tilbragte en del tid ved poolen, der hørte til Lee og Lara's lejlighed og sightseeing rundt omkring i byen. Det som jeg var mest spændt på var nu at besøge
Billabong Sanctuary udenfor Townsville. Jeg fik nemlig mulighed for at holde en koala og en wombat, hvilket jeg har villet i hundrede år. Og NEJ var er de bare de sødeste dyr på planeten! Det var virkelig specielt at holde dem, og jeg er super lykkelig over at have fået den meget australske oplevelse. Vi gik også rundt og fodrede cassowary's, emuer og kænguruer, hvilket også var rigtig sjovt! Det var en vildt fed tur, som jeg er meget taknemmlig for at min værtsfamilie tog mig med på med mange billeder og gode minder.
 |
| Kuranda |
 |
| Kuranda |
 |
| Pancakes !! |
 |
| Cairns lufthavn |
 |
| Cairns |
 |
| Townsville |
 |
| Townsville |
 |
| Townsville |
 |
| fodrer en fugl |
 |
| fodrer en cassowary (verdens farligste fugl) |
 |
| TONKA - wombat |
 |
| blind koala og Alex og mig |
 |
| Lara og jeg fodrer meget entusiastiske kænguruer |
 |
| Alex og jeg på stranden |
 |
| Lee, mig, Lara og Alex på græsk restaurant |
På lørdag er jeg af sted igen på safari med udvekslingsstudenterne, så jeg er lidt stresset over at skulle til at pakke igen. Jeg hygger mig helt vildt meget hernede og prøver at suge alle oplevelserne til mig, så godt jeg kan, før det hele er ovre.
Ih, hvor lyder det bare dejligt. Fortsat rigtig god fornøjelse. Vi glæder os til næste indslag.
SvarSletKH Carl og Irene
Flot indlæg Emilie.
SvarSletHilsen Far